1 00:00:03,840 --> 00:00:09,984 Stojan silnika trójfazowego zbudowany jest w setek płyt laminowanych (izolowanych). 2 00:00:10,240 --> 00:00:11,264 Złożonych w jedno. 3 00:00:12,032 --> 00:00:18,176 Z miejscami na cewki. 4 00:00:18,432 --> 00:00:20,992 . 5 00:00:22,528 --> 00:00:28,672 Po włączeniu zasilania uzwojenia tworzą pole magnetyczne. 6 00:00:28,928 --> 00:00:31,744 . 7 00:00:32,768 --> 00:00:36,864 Cewki są równomiernie rozmieszczone wokół stojana w parach 8 00:00:39,168 --> 00:00:42,496 co 120 stopni. 9 00:00:44,032 --> 00:00:46,336 Podobnie fak fazy w prądzie trójfazowym. 10 00:00:46,592 --> 00:00:50,688 . 11 00:00:52,992 --> 00:00:57,088 Po podłączeniu każdej z faz do kolejnej cewki 12 00:00:57,344 --> 00:01:02,208 Pola magnetyczne również będą przesunięte w fazie o 120 stopni 13 00:01:04,000 --> 00:01:08,096 W rezultacie wirujący strumień magnetyczny będzie przemieszczał się wokół stojana 14 00:01:11,680 --> 00:01:17,824 Jeśli umieścimy wewnątrz magnes (elektromagnes) mogący poruszać się wraz z wirującym polem 15 00:01:23,456 --> 00:01:25,760 otrzymamy silnik prądu przemiennego. 16 00:01:27,296 --> 00:01:33,440 Będzie to silnik synchroniczny - ze względu na podążanie wirnika za wirującym polem magnetycznym. 17 00:01:33,696 --> 00:01:36,512 Nie potrzebuje on komutatora jak silnik prądu stałego 18 00:01:37,024 --> 00:01:40,608 Ale nadal musi zapewniać aktywne pole magnetyczne (wewnątrz). 19 00:01:40,864 --> 00:01:44,704 W postaci elektromagnesu (DC) 20 00:01:44,960 --> 00:01:46,496 Lub magnesu stałego. 21 00:01:50,336 --> 00:01:56,480 . 22 00:01:56,736 --> 00:01:59,808 .